LCHF

LCHF är förkotning på low carb high fet, alltså så ska man inte äta några kolhydrater ut bara massa fet.

Det är inte så stor skillnad förutom att man inte ska äta potatis pasta vetemjöl bröt och sånt.

Så tänkte visa va man kan äta till middag.


Istället för potatis kan man använda sig av broccoli eller blommkål.

Biffana har jag gjort på följande sätt:

500g nötfärs

1 ägg

En halv gul lök

Vitlök efter behag

Kryddor:

Salt

Peppar

Grillkrydda

Chillipeppar (bra för ämnesomsättningen)

Och om du vill göra den lite lyxigare så kan man ha i Fetaost eller vanlig Ost i mitten av biffarna.

Det är supergott vill jag lova

Såsen har jag av stekskyn som blev kvar efter jag hade stekt biffarna.

Något ni undrar över så fråga.

LOVE Anna


Kommentarer
Postat av: Blondie

Är det inte bättre att välja mat med mindre kolhydrater istället för att strunta i dom helt? Min moster prövade dieten i ungefär 2 månader. Hon gick ner ca 6 kg. Men under den tredje månaden sa hennes kropp ifrån och hon gick till en dietist som sa åt henne att man ABSOLUT inte ska välja bort kolhydrater.



Bulgur är ju en bra "ersättning" för pasta och ris. Koka bulgur. När den är klar häller du allt i en skål och blanda med olivolja, sen hackar i diverse du vill ha i. Typ paprika, rödlök, purjolök.. A, det är ett bra exempel. Till det kan du ha kyckling.



Det är mycket bättre än att vräka i sig 5dl sås och 2 biffar. Ät lite av allt istället för att välja bort (: Det är mitt förslag.



När du va liten fick du mat med kolhydrater - dvs, pasta/ris/potatis/bröd m.m.. Din kropp vill ju fortfarande ha kolhydrater m.m.. Så om du nu väljer bort kolhydrater nu under en tid så kommer din kropp att hungra efter just kolhydrater vilket kommer leda till att din kropp HUNGRAR efter just kolhydrater. Den saknar kolhydrater i systemet.. Du kommer snart att hetsäta en massa saker som innehåller kolhydrater.



Tänk dig en anorektiker. Dom väljer bort kalorier. Dom äter så lite mat som möjligt varje dag. Kroppen säger ifrån efter ett tag vilket leder till att dom börjar hetsäta.. :(



Min kompis som är personlig tränare förklarade allt för mig då jag höll på med ungefär samma "diet" som dig...



Du är jättefin och jag tycker att du har en skön blogg och en riktigt ho hund :D .. Hoppas att du inte tar illa upp av det jag skrev (:



Kram

2010-05-05 @ 21:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0